10 werknemers Amfors geslaagd voor SVS Basis

In december 2015 hebben 10 werknemers van de Amfors Groep, het leer- werkbedrijf voor de regio Amersfoort het examen SVS Inspecteur Spelen-Basis gedaan en alle 10 zijn hiervoor geslaagd. Reden voor Stichting Veilig Spelen (SVS) om de geslaagden in het zonnetje te zetten en de certificaten persoonlijk uit te reiken. In de werkplaats waar o.a. speeltoestellen worden gerepareerd ontvingen de kandidaten de certificaten en daarna was er tijd voor taart.Uitreiking certificaten SVS Basis Amfors

De opleiding werd gevolgd bij Keurmerkinstituut. In drie ochtenden werden de mannen van de Amfors opgeleid en namen ze vervolgens deel aan het examen van SVS. Hoewel het examen als pittig is ervaren, waren de kandidaten positief over de praktijkgerichte vragen die door de ervaring vanuit het dagelijkse werk herkenbaar waren.

De Amfors zorgt onder de naam Eemfors voor het onderhoud en de veiligheid van de speelplaatsen en speeltoestellen in de Gemeente Amersfoort en omstreken. De gemeente heeft in het bestek als eis gesteld dat het onderhoud en de inspecties van speeltoestellen wordt gedaan door SVS Inspecteurs.